czwartek, 7 stycznia 2016

ciekawe przystanki autobusowe (Polska)

Obiekty powszechne w naszym krajobrazie acz nie wszystkie ciekawe. Dominuja plastikowe obrzydlistwa pisane przez kalke, czesto stawiane za obłędna kase, nie dosc ze niemile dla oka to jeszcze zapewniaja srednia ochrone przed deszczem i wiatrem. Czasem minimalizacja poszla jeszcze dalej- jest tylko slup z symbolem autobusu i rozkladem- acz to drugie tez nie zawsze ;) Acz czasem zdarzaja sie perełki. Male domki. Z drzwiami, oknami, szczelne i zaciszne. Bylby jeszczew srodku piec to by mozna zamieszkac! Kazdy inny i zapadajacy w pamiec swa orginalnoscia. I to im zamierzam poswiecic spora czesc tego tematu. Mikłaszewo (woj.podlaskie) Ten to nawet z balkonikiem i zdobionymi okapami. Ławeczki zarowno w srodku jak i na powietrzu

Rózyna (woj.opolskie) Bez architektonicznego szału ale szczelny i przytulny. Szkoda ze chyba nic z niego nie odjezdza

Kwitajny (woj.warminsko-mazurskie) Szachulcowy, odremontowany, obsadzony kwiatkami. Chyba duma calej wioski. Spotkalismy babcie ktora zbierala rzucone wewnatrz smieci, zlorzeczac na mlodziez ktora sprofanowala "nasz przystanek!"


Burdajny (woj.warminsko-mazurskie) Z balkonem, schodkami. Szkoda tylko ze obstawili go szczelnie smietnikami.


Bogacica (woj.opolskie) Cztery okienka- kazde inne!




Gruszki (podlaskie)



gdzies kolo Kętrzyna- tu niby taki zwykly- ale na kurzej stopce ;)

gdzies na Pogorzu Przemyskim- troche nadgryziony juz zębem czasu.. Idzie sie do niego przez mostek!

Trzebule

Przystanki nieco zapomniane, zżerane przez roslinnosc- ze Wzgórz Strzelinskich

okolice Włóczysk

Dawny przystanek.. Do wsi od lat juz nie docieraja autobusy, wiec zostal przeksztalcony w miejsce imprezowe

Stary Bubel- jakby wprawic drzwi to tez jak domek

i jeszcze ze znakiem PKSu

Augamy- z krzeselkami z kina albo innej klubokawiarki


Dobków - pustaki moga byc wesole!

Bilczyce. Sam przystanek nieszczegolny- ale wspoloczekujacy przesympatyczni!


Podgórki-znaczek PKSu prawie jak nowy ;)

miedzy Strzelinem a Nysa

gdzies na trasie Ziemiany- Rogale- Audyniszki- taki jakis z grubego szkla

Mikułowa - w polach za miejscowoscia stoi kamienny przystanek autobusowy. Ktos zadbal aby nie byl szary i smutny. Sciany ozdabiaja kolorowe kwiaty i deseczki ozdobione dekupażem. Wyglada jakby lokalne kolo gospodyn wiejskich mialo co robic jakis czas!



Brzostowo- przystanek z przylepiona upiorna kapliczka. Kapliczka z modlaca sie kobieta o twarzy zombiaka i lezaca u jej stop czachą. Wszystko pomalowane w "gustowne" rażące kolorki


Okrzeszyn
gdzies w Borach Stobrawskich- jak lesna chatka
Nieszczyce- jak twierdza krzyżacka! ;)
Na Pogórzu Strzelinskim spotkalam sie tez z masowym malowaniem zwyklych przystankow w rozne desenie





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz